Spowodowany ludzka bezmyslnoscia efekt cieplarniany zaczał stawać się naprawdę groźny. Srednia temperatura wciaż rosła ,topniały kolejne lodowce. Pewien naukowiec ,nazwiskiem John Merrick przedstawił 21 kwietnia 2022 na zebraniu w Ottawie swój pomysł ,kryjacy się pod tajemnicza nazwa "Projekt BLIND".

23 Grudnia 2022 ONZ zgadza się na projekt Merricka. Ma on polegać na detonowaniu termo-nuklearnych ładunków w atmosferze ,co doprowadzi do powstania grubej warstwy chmur zasłaniajacych słońce. Projekt "BLIND" zostaje zainicjowany.

5 Grudzień 2025.Pełna gotowosć prac nad projektem "BLIND" Poznano ewentualne niebezpieczeństwa ,lecz postanowiono zaryzykować.
Po kilku latach klimat na Ziemi drastycznie sie zmienia.Planeta zamarza. Zapada wieczna Nuklearna Zima...

Ci ,którym udało się przeżyć buduja cała cywilizacje od nowa. Jedynym srodkiem transportu stały sie ogromne pociagi ,należace do Unii Wikingów ,bezwzglednych monopolistów. Wszystkie pociagi należa do nich ,a co za tym idzie -zysk. Za zarobione pieniadze buduja kolosalna armię ,która ma "pilnować i bronić" ludzkosć.Tak naprawdę służy ona do zupełnie innych ,mniej szlachetnych celów. Bierzaca sytuacja jest im jak najbardziej na reke.

Jednak przed smiercia John Merrick przedstawił kolejny projekt o nazwie "SUN". Miał on na celu przywrócenie Słońca. Niestety nie poznano dokładnie jego szczegółów ,ponieważ notatki profesora zaginęły.Prawdopodobnie za sprawa pilnujacych swoich interesów Wikingów.


Jest rok 2714.Jako wódz znienawidzonego przez Wikingów plemienia Ambivalients (Ludzie z tego plemienia studiuja historię przeszłosci ,co jest bardzo niewygodne dla Unii Wikingów) osiagasz jedno z wielkich zwycięstw. Udaje Ci się ukrasć najlepszy z pociagów Wikingów -"Transarcticę". Twoim marzeniem ,jako Ambivalent-a jest odkrycie tajemnicy projektu "SUN" i przywrócenie słońca. Kradzież "Transarctici" to dopiero pierwszy krok... Reszta należy do Ciebie !!!


TERAZ CZAS NA SUCHE FAKTY : )


TYTUŁ: Transarctica lub Arctic Baron
TWÓRCA: Silmarils ,1993r (Francja)
PROGRAMMING: Andre Rocques ,Louis-Marie Rocques ,Michael Pernot
GRAFIKA:Jean-Christophe Charter ,Eric Galand ,Pascal Einsweiler
MUZYKA: Fabrice Hautecloque
AUTOR: Andre Rocques


Transarcticę nazwać można strategiczna gra handlowa z elementami gry przygodowej. Za zarobione pieniadze ,a własciwe lignit (Wegiel brunatny) rozbudowujesz pociag dokupujac wagony. Zarówno bojowe ,jak i handlowe. Gdy twój pociag urosnie wystarczajaco w siłę ,stawi czoło wszystkim trudnosciom surowej rzeczywistosci roku 2714. Ale gdzie tu element przygody ? W tej grze (Przez wielu uznawanych za pokrecona ze względu na fabułę) masz jedno zadanie -Odkryć tajemnicę projektu "SUN". Niestety nie jest to łatwe ,ponieważ autorzy nie dali nam zbyt wielu wskazówek. Dobrym sposobem (I chyba jedynym ,jeśli gramy bez solucji) jest zwiedzanie każdego zakamarka mapy z nadzieja na odnalezienie czegokolwiek pomocnego. Mimo braku logiki i spójnosci w fabule ,warto jest zagrać w "Transarctica"

Jędrzej Paszak

-POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ-